In welke investeringsfase zit jij?

Toegevoegde waarde

In de samenwerking met Investormatch als auteur voor hun column en als spreker/trainer over Social Media voor investeerders/StartUps/groeibedrijven, kreeg ik ook hun boek ‘Hoe vind ik een investeerder?‘ in mijn handen geschoven.

Op pagina 22, 23 en 24 wordt er geschreven over de verschillende groeifases. In iedere fase kan ik je helpen met mijn diensten, inzicht, netwerk en/of tactieken.

Idee- Planfase

In deze fase ga je op zoek naar beperkt kapitaal vanuit eigen spaargeld, subsidies en inbreng van vrienden en familie. Feedback nodig over jouw idee of plan? Kies dan voor Pick my Brain

Startfase

In deze fase ga je mogelijk ook werken met informal investors. Kies dan voor Consultancy om jouw vindbaarheid, bereikbaarheid, betrouwbaarheid en zichtbaarheid significant te verbeteren zodat je ook in beeld komt bij informal investors en de keuze voor jouw project sneller gekozen wordt.

Vroege Groeifase

Je krijgt nu te maken met een enorme groei qua klanten, ontstaan er uitdagingen op organisatorisch vlak en wordt marketing zeer belangrijk. Informal investors of kleinere participatiepartijen gaan je helpen om dat te realiseren. Kies dan voor Boost Your Investment waardoor ik letterlijk een verlengstuk word van jouw project (no worries ik kom niet in dienst maar werk als externe adviseur).

Groeifase

Nu ga je serieus geld ophalen (300.000 – 1.000.000 euro) bij informal investors, participatiemaatschappijen, particulier venture capital en eventueel zelfs de NPEX. (Uitleg over deze termen vind je natuurlijk terug in het boek zelf, wat een aanrader is en nee ik krijg geen geld als ik dat schrijf). Kies nu ook voor Boost Your Investment want ik ga waarschijnlijk een team binnen jouw organisatie opleiden, profielen optimaliseren, bereik en zichtbaarheid verhogen en de organisatie begeleiden om social media optimaal in te zetten voor leadgeneratie en webcare.

Volwassenheidsfase

De organisatie staat en als hoge boom vang je veel wind in de media. Kies dan voor Consultancy zodat ik je kan behoeden voor fouten, nieuwe markten/tools/inzichten met je kan delen, content creatie vanuit de organisatie ga stimuleren en de webcare zal fine tunen.

Neergang- of doorstartfase

Zelfs als het bedrijf zal stoppen, failliet gaat of een doorstart maakt kan ik helpen met Consultancy om de reputatie te waarborgen van de eigenaren (andere stakeholders) en de waarde kan inschatten van het bereik, accountnamen en resultaat via social media.

Heb je vragen over bovenstaande? Neem dan zeker contact met mij op!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.